många av oss bygger nåt. andra river ner det och fördriver tiden med att titta på

li-vet

dö-den

den populäraste åsikten är ju att självmord är så otroligt själviskt. att man skadar, tar livet ifrån så många andra personer med ens eget. men jag läste någonstans, och jag ska citera:

"I fucking hate when people say or think humans dont have the right to kill themselves, and how its so selfish. Saying suicide is wrong makes everything ten thousand times more hopeless. People critizing others for wanting to escape makes me sink into depression, lower and lower. Its like the final last chance of escape has been blocked by this common belief that one doesnt even have the choice whether to live or not."
källa

så otroligt välskrivet- eller väl skrivet borde jag kanske skriva. den skillnaden, andra till synes meningslösa skillnader som gör ett liv. eller en död. jag är inget offer för livet, jag vill tro att jag kom hit av egen vilja och jag är definitivt här av val. men jag förstår så väl personen ovan. får du chansen att välja det förpestande, livslösa, deprimerande liv du har? ibland inte. så då ska du vara fast, fångad i en värld som andra värdesätter så högt, men du inte bryr dig om för en sekund- bara för att någon annans val/ liv har ödelagt ditt. jag ryser, det gör jag ofta nuförtiden.

långa, "gröna" korridorer väntar. ett stressat kllickande av sjukhustofflor, sköterskans påklistrade léende efter 24 timmars jour "så ja gumman, detta kommer kännas som ett litet stick men det är ingen fara" medan hon trycker nålen i mig utan att tveka. ta mig någon annanstans

/j

Kommentarer
Postat av: Madelene

Boktips: 'Veronika bestämmer sig för att dö'.

2009-04-09 @ 16:42:43
URL: http://portillon.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0