som om du visste

jag står upp och skriver, på Mölnlyckes trevligaste ställe. kultur i massor, det är härligt. har lånat ännu en bok av Gunnar Ardelius, "När du blundar tittar jag" heter den. Han är underbar, jag fattar inte hur en människa kan få ner så mycket vist på papper. Här är  tetxten på baksidan:

"En dag uppstår ett märkligt hål i dig, din kärlek Sally åker till Berlin och gör jordglober av gamla McDonalds- förpackningar, pappa kommer på nätterna och stoppar pengar i brevinkastet, mamma sitter och tjuvröker på psyket. Farfar ger dig en voodoodocka och din vän Valentin har en träningsväska full av vin, och du skulle byta ut alla underkäkens tänder mot en kram.

 Du kommer att glömma hur hennes mun smakade, hur du en gång svävade fram över den dallrande asfalten och väntade på att det skulle bli som vanligt igen".

så jag ska hem, göra te och sjunka ner i min gråa pösiga soffimitation..
/j

Kommentarer
Postat av: lea

jag beställde hem "jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket" från adlibris, så mycket fint som du skriver om den så måste jag ju känna mig tvingad att läsa den, haha.

/ lea

2009-06-04 @ 18:07:20
URL: http://youcallmesuperman.blogg.se/
Postat av: A

"Flickan där på bänken, nu ler hon. Jo, någonting inuti henne får ett ljust leende att glimta till. En ljus tanke eller ett ljust minne. Eller kanske ser hon något som får henne att le. Något eller någon. Ett tvåsekundersleende bara. Som en solspegling mot en måsvinge en vacker sommardag. Sedan är det borta, sedan går det i moln. Han såg det aldrig."

2009-06-04 @ 18:46:24
URL: http://blackwallpaper.blogg.se/ankdamm
Postat av: M

Trevligt med ett äkta kultur inlägg!

2009-06-04 @ 21:36:59
URL: http://smultronpunkten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0