dadadadaaaaa

forts. på det här
ÅSIKTER TACK SNÄLLA TACK SNÄLLA?
och ja, det är ju inte hela.. 

Du lyssnade när jag pratade endast för att kunna svara, aldrig för att höra. Därför hade du aldrig uppfattat desperationen som sjöd under min slöa blick. Jag längtade som ett litet barn dagen innan julafton, längtade efter att inte nöja mig. Jag ville inte fastna här i förorten som ett tuggat tuggummi, fastklistrat, och komma överens med tanken på att långsamt tappa färg och bli en del av den grå betongen du spottade på. Jag ville sparka bakut som varenda revolutionära tonåring. Jag ville fly från ett deltidsjobb i kassan på ICA supermarket. Någonstans fanns det mystik och äventyr för mig, kanske även för dig men det förstod inte du. Enligt dig var det "gött liv" att supa bakom bussterminalen med polarna och åka moped på ensliga skogsvägar mitt i natten. Du tyckte att IV var en utmärkt utbildning för att rasterna var långa och den förberedde dig i din framtida karriär- diskare på den lokala pizzerian. Ditt liv var en småstadsidyll och det var du nöjd med. Och fastän jag skydde dina värderingar som pesten beundrade jag dig. Beundrade dig för att du satt här och hånlog mot mig varje dag utan att brista i gråt. Beundrade att du kunde tänka på din framtid utan att falla isär, att du kunde tygla själen inom revbenens fängelse.


Kommentarer
Postat av: vilda t

å min gud!

du dränker mig!

2009-10-06 @ 20:17:50
Postat av: Anonym

JA JA JA JA JA JA JAAAAAAAAAAAAA !! schillerska är bäst.

2009-10-06 @ 21:27:45
URL: http://magnifique.webblogg.se/
Postat av: viktoira

åsikter: read between the lines - |du|är|jääääkligt|begåvad|människa|:|)

2009-10-07 @ 16:53:04
URL: http://forhoppningsvis.blogg.se/
Postat av: Viyan

fasiken va bra du är på att skriva!

2009-10-08 @ 23:21:29
URL: http://hejbitterfittorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0